Wednesday, September 12, 2007

قلوب رمضانيه

سلامو عليكو
ازيكم...عاملين ايه
وحشتوني موووووووووووووووت
كل سنه و انتم طيبين
رمضان كريم عليكم
عايز أقول حاجه
هو الأول...يعني ايه رمضان ده
مش شهر ؟
آه
و مش باقي الشهور بتاعت ربنا؟
أكيد برضه آه....بس
ده...شهر في عرض خاص...زي أوكازيون كده
مش انت لما بيكون في عرض على أي حاجه و عليه خصم ...بتجري عليه؟
و اهو جت لك الفرصه لحد عندك
اوعى تعتبر رمضان على انه بوابه...أو محطه......تعديها و خلصت
اوعى
و انا كمان بقول الكلام ده لنفسي....دي فرصه
مش هتتعوض ...يا عالم مين يعيش
خد رمضان ده على انه نقطة بدايه
درجه سلم......و كمل طلوع بعد رمضان
انا باندم قوي و بازعل على نفسي انا بجد بكون كويس قوي في رمضان
و بعد رمضان ......مش هاقولك
انا مش بانحرف ولا حاجه ...انا الحمد لله على علاقه كويسه بربنا و لله الحمد
لكن في رمضان بكون أحسن
و نفسي دايما اكون احسن
مش هتفرق كتير في المجهود اللي هتعمله.........النيه بس
بس هتفرق كتير قوي عند ربنا و في الثواب
صلي قبل رمضان و في رمضان و بعد رمضان
و البسي الحجاب قبل رمضان وفي رمضان و بعده
احنا بنعبد ربنا......مش بنعبد رمضان
رمضان ايام...و بيموت...و ربنا دايما موجود
يا رب اهديني...و تقبل مني...و خليني من الصالحين..و حبني......و حبب الناس فيا
كل سنه و انتم طيبين و يا رب يكون كل ايامكم رمضان و كل يوم و انتم بصحه و سعاده و قريبين من ربنا

4 comments:

Anonymous said...

فعلا كلام صح
رمضان شهر فرصه ان احنا ناخد منه صواب كبير جدااااا
وان احنا فعلا بنكون فى رمضان احسن
وبنحس بحياه تانيه و روح تانيه فى رمضان مش ممكن تتعوض

و رمضان كريم

رحيق الحب said...

بارك الله فيك واكرمك الله وساعدك على فعل الخير دائما فى رمضان وفى غير رمضان
احنا كلنا محتاجين نقول لنفسنا برضو نفس الكلام اللى بتقوله والمهم فعلا النيه وربنا بيساعد مش ربنا بيقول فى حديث قدسى "انا عند ظن عبدى بى وانا معه حين يذكرنى فإن ذكرنى فى نفسه ذكرته فى نفسى وإن ذكرنى فى ملا ذكرته فى ملا خير منهم وإن اقترب الى ذراعا اقتربت اليه باعا وان أتانى يمشى أتيته هروله"
ربنا يساعدنا كلنا ان شاء الله ويتقبل منا صالح اعمالنا ويتقبل صيامنا وقيامنا ان شاء الله
اشكرك على التذكرة

Ma7moud So3ody said...

لحسن الحظ...اول موضوع يكون فيه اتنين من الزوار الجدد
مؤمن باشا....كل عام و انت بخير و دايما معانا ان شاء الله

رحيق الحب....اهلااً بك عضوا هنا و يا ريت تكوني دايماً معنا و تشاركينا الرأي
رمضان كريم و كل سنه و انتم طيبين و جعله الله شهر صلاح و ثبات لنا جميعاً

مروة عوض said...

الله أمين
رسالة جميلة من انسان جميل
ربنا يبارك فيك يا دكتور محمود ويتقبل منا جميعا
ورمضان كريم